Infrastruktura drogowa

  • włazy kanałowe
  • przejazdy kolejowe, tramwajowe i przejścia między peronowe

Oferowane przez ZWG rozwiązanie włazów kanałowych eliminuje
przyczyny degradacji drogi w miejscu ich zabudowy. Wynika to
z zastosowania gumowych elementów, które zmniejszają dynamiczny
wpływ przejeżdżających pojazdów zarówno na nawierzchnię jak
i na betonowe elementy studzienek.

Żeliwny właz oraz pierścienie gumowe tworzą zespół, w którym
właz stanowi masę inercyjną a pierścienie gumowe to elementy
gumowo-sprężyste redukujące udary wywołane ruchem drogowym.
Znaczna część energii dynamicznej ulega wytłumieniu, redukując
radykalnie emisję hałasu i wibracji oraz zapobiegając degradacji
nawierzchni i elementów studzienki.

Cechy szczególne rozwiązania:
  • zastosowanie elementów wibroizolacyjnych do konstrukcji zabudowy włazu znacząco poprawia żywotność konstrukcji,
  • prostota konstrukcji zapewnia łatwe i szybkie wykonanie przeglądu
    i ewentualnego remontu zabudowy włazu,
  • zastosowanie zmodyfikowanej stożkowej przewężki betonowej zapewnia większą żywotność elementów betonowych poprzez korzystniejsze rozłożenie naprężeń.

Obok przedstawiamy konstrukcję studzienek w dwóch wariantach wykonania,
w zależności od rodzaju włazu.

kana

studnia-z-przewk

z-przewzk-stokow


Nawierzchnia przejazdu na jednopoziomowych skrzyżowaniach dróg transportu szynowego z transportem samochodowym.

 

Przejazd kolejowy lub tramwajowy produkowany przez ZWG, zbudowany jest z płyt betonowych (stanowiących masę inercyjną), wypełniających wnętrze elastycznego elementu gumowego. Elastyczny element gumowy ściśle przylega do szyjki i stopy szyny na całej szerokości przejazdu oraz stanowi element wibro i dźwiękoizolacyjny. W celu ograniczenia możliwości przemieszczania się płyt betonowych względem siebie na szerokości przejazdu, są one połączone za pomocą sprężystego łącznika, który pozwala na wykonanie płyt w postaci modułowej. Górna część gumowego elementu elastycznego, stanowiąca powierzchnię bieżną, jest karbowana w celu zwiększenia przyczepności kół pojazdów samochodowych. 

Cechy szczególne rozwiązania:

  • konstrukcja ogranicza wzajemne oddziaływanie na infrastrukturę obu typów transportu, zapewnia bardziej równomierne rozłożenie nacisków statycznych i dynamicznych,
  • osiągane są mniejsze naprężenia w podłożu (gruncie) przejazdu oraz ograniczenie oddziaływań dynamicznych przekazywanych do środowiska od transportu szynowego i samochodowego,
  • ograniczone zostaje rozprzestrzenianie się drgań materiałowych, które są jednym ze źródeł hałasu emitowanego do środowiska w trakcie przejazdu pojazdów szynowych i samochodowych.

Zastosowanie tego typu konstrukcji przejazdu nie wymaga modernizacji torowiska w trakcie jego zabudowy, zabezpiecza przed penetracją wody
i zanieczyszczeń do podtorza oraz jest korzystna przy jego konserwacji
i naprawach.

Konstrukcja wykładziny pozwala montować ją na torowiskach mających postać łuku oraz na rozjazdach. Płyty betonowe pokryte warstwą gumy mogą być stosowane w miejscach gdzie wymagane jest pochłanianie energii dynamicznej, hałasu lub w miejscach występowania napięć elektrycznych.

Szczególnie ważną cechą płyt pokrytych gumą jest ich duży współczynnik tarcia, dlatego zaleca się ich stosowanie w miejscach gdzie istnieje możliwość zanieczyszczenia nawierzchni olejem , a po zastosowaniu odpowiedniego bieżnika, także tam gdzie istnieje niebezpieczeństwo powstawania lodu.

Płyty o wymiarach 90x90x10 cm mogą być produkowane jako pojedynczo zbrojone lub podwójnie zbrojone stalowymi siatkami (górna z prętów
o 8 mm, dolna z prętów o 10 mm), o oczkach 140 mm. Otulina prętów wynosi
3 cm, a otulina górna i dolna 2 cm. W obliczeniach przyjęto nominalną wytrzymałość na ściskanie 50 MPa. Powierzchnia płyty może być szlifowana lub pokryta 2 cm warstwą gumy.

 

Aprobaty techniczne

cntk201
Aprobata techniczna CNTK
nr AT/10-2002-0032-00
ibdm
Aprobata techniczna IBDiM
Nr AT/2002-0401255
Elementy zabudowy przejazdu
kolejowego typu IWINY

 

 
 



torowisko



ZWG IWINY

 

Oddział Kęty

 

Oddział Rawicz

    Cert-BUMECH-Iwiny-QMS-EMS-BHP  zwg
Iwiny 30, 59-721 Iwiny ul. Kościuszki 115, 32-650 Kęty  ul. Podmiejska 8, 63-900 Rawicz
tel. +48 75 732 36 77 tel. +48 33 84 75 143  tel.  +48 65 54 62 493
tel. +48 75 738 92 52 fax +48 33 84 75 143  fax  +48 65 54 62  235
fax +48 75 738 93 81        
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.        
 
Licznik odwiedzin 137024
      
© ventostudio.pl