Przejazdy kolejowe i przejścia międzyperonowe

PRZEJAZDY NA JEDNOPOZIOMOWYCH
SKRZYŻOWANIACH DRÓG TRANSPORTU
SZYNOWEGO Z TRANSPORTEM SAMOCHODOWYM

Przejazd kolejowy lub tramwajowy, produkowany przez ZWG Iwiny, zbudowany jest z płyt betonowych (stanowiących masę inercyjną), wypełniających wnętrze elastycznego elementu gumowego. Elastyczny element gumowy ściśle przylega do szyjki i stopy szyny na całej szerokości przejazdu i stanowi z punktu widzenia dynamiki i akustyki element wibro i dźwiękoizolacyjny. W celu ograniczenia możliwości przemieszczania się płyt betonowych względem siebie na szerokości przejazdu, są one połączone za pomocą sprężystego łącznika, który pozwala na wykonanie płyt w postaci modułowej. Górna część gumowego elementu elastycznego stanowiącą powierzchnię bieżną jest karbowana w celu zwiększenia przyczepności kół pojazdów samochodowych.

Przedstawiona na rysunku konstrukcja ogranicza wzajemne oddziaływanie obu typów transportu kolejowego
i samochodowego, zapewnia bardziej równomierne rozłożenie nacisków statycznych i dynamicznych. Osiągane są mniejsze naprężenia w podłożu (gruncie) przejazdu oraz ograniczenie oddziaływań dynamicznych przekazywanych do środowiska od transportu szynowego i samochodowego. Ograniczone zostaje rozprzestrzenianie się drgań materiałowych, które są jednym ze źródeł hałasu emitowanego do środowiska
w trakcie przejazdu pojazdów szynowych i samochodowych. Zastosowanie tego typu konstrukcji przejazdu nie wymaga modernizacji torowiska w trakcie jego zabudowy, zabezpiecza przed penetracją wody i zanieczyszczeń do podtorza oraz jest korzystna przy jego konserwacji i naprawach. Konstrukcja wykładziny pozwala montować ją na torowiskach mających postać łuku oraz na rozjazdach.

przejazdy_kolejowe przekroj_dwutorowego_przejazdu

PRZEJŚCIA PRZEZ TOROWISKA
(międzyperonowe)

Płyty przejścia, wykonane z betonu i pokryte warstwą gumy, wmontowane są w gumowe elementy przyszynowe, które warstwa gumy na powierzchni ma ukształtowany bieżnik przeciwdziałający powstawaniu i zaleganiu wody
i warstwy lodu. Płyty betonowe prefabrykowanych są przy użyciu nowoczesnej technologii formowania. Efektem stosowanej technologii, polegającej na usunięciu nadmiaru wody i powietrza z betonu w czasie prasowania, jest duża trwałość i wysoka wytrzymałość elementów. Potwierdzają to wyniki przeprowadzonych badań.

WYNIKI BADAŃ
Właściwości fizyczne i mechaniczne płyt zostały zbadane przez Heriot - Watt University w Edynburgu w Szkocji. Badania przeprowadzono na próbkach uzyskanych z niezbrojonej płyty.
Podstawowe wyniki badań przedstawiono poniżej.
Wytrzymałość na ściskanie 75 MPa
Wytrzymałość na zginanie 8.5 MPa
Nasiąkliwość 4 %
Mrozoodporność brak ubytków masy i zmian wytrzymałości po150 cyklach

Przyszynowy element gumowy ściśle przylega do szyjki i stopy szyny na całej szerokości przejścia. W celu ograniczenia możliwości przemieszczania się płyt betonowych względem siebie są one połączone za pomocą cięgien zakończonych gwintem i napinanych za pomocą nakrętek. Zastosowanie tego typu konstrukcji przejścia nie wymaga interwencji w torowisko w trakcie jego zabudowy, zabezpiecza przed penetracją wody
i zanieczyszczeń do podtorza. Przejście, ze względu na użyte materiały, jest łatwe w utrzymaniu, ze względu na konstrukcję jest łatwo demontowalne oraz pozwala zamontować go na torowiskach mających postać łuku.

przejscia-miedzyperonowe-2 przejscie_1 przejscie_2

ZWG IWINY

 

Oddział Kęty

 

Oddział Rawicz

    Cert-BUMECH-Iwiny-QMS-EMS-BHP  zwg
Iwiny 30, 59-721 Iwiny ul. Kościuszki 115, 32-650 Kęty  ul. Podmiejska 8, 63-900 Rawicz
tel. +48 75 732 36 77 tel. +48 33 84 75 143  tel.  +48 65 54 62 493
tel. +48 75 738 92 52 fax +48 33 84 75 143  fax  +48 65 54 62  235
fax +48 75 738 93 81        
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.        
 
Licznik odwiedzin 133506
      
© ventostudio.pl